Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, February 2, 2010

::Sayang Ummi::

15/2/10 ni umar dh masuk 7 bulan...Umar makin lasak + aktif...Bertambah kurusla ummi mengejar umar...Masuk umur umar 6bulan,umar dah boleh duduk + merangkak 4,5 langkah..Lani makin laju..X leh tinggal tentu die ilang....

Umar ni susah nak senyum ngan org...Lg2 kalo ngan org die xkenal...Serius je muke...Muke umar ni ramai yg cakap rupe ayah(hubby) die..Eeemmm memang pun...

Umar lani xnak makan nasi lenyek la..Nape tah????Kalo bagi biskut Ruks tu nak lak die...Tp kalo nasi tu die nak mkn yg xnak dilenyek..Nak makan cm kite makan gak..Tp ummi picit2 je nasi tu bagi die makan...Waahhh kemain die mengunyah lg wahal xde mende pun..hehhehe lawak je umar ni..

Umar minum susu Dumex je..Serasi ngan umar..Xde muntah2,berak pun ok je..Alhamdulillah...Susu sekali minum bg 4oz boleh abis tp kalo ummi buat 5 @ 6oz xleh abis..Die nak 4oz gak...Kalo lebih x abis...

Umar suke sangat main air...Pantang bukak baju mesti ingat nak mandi..."di di di...Kalo kat umah nenek (mak akula) die "nek di..nek di...."waaahhh mulut die...Nak mandi...

Sekarang ni ummi & ayah ajar umar kenal anggota badan,angka & abjad...Sume tgk roda impian....Saya putar kiran...Dah putar umar akan sebut "A"....hehehhe...tu je yg die tau...Suke gak tepuk lantai cam pak long(abg aku yg sulung)...hehhehe....

Ummi doakan semoga umar jadi anak yg soleh....dengar cakap ummi,ayah,nenek,wan,atuk & org yg paling tua....Hormat & taat pada org tua...Jangan nakal2..Kalo dh besar yg jadila insan yg berguna...Ummi xtau nak cakap ape..

Xleh nak cerita perasaan ummi kat umar...Ummi sayang umar sangat...Umarla penyeri hidup ummi & ayah...

**Perginye ayahku 01 July 2009,lahirla anakku 15 July 2009...


::Mohd Syafrul Bin Amran::
::Normalia Binti Abdul Malik::
::Umar Aisy Hamzah Bin Mohd Syafrul::

No comments: